Produkty dla dysk sprzęgający (8)

ARCUSAFLEX ® + sprzęgło elektromagnetyczne | AC+EMC - Jednostka sprzęgająca: wysoce elastyczne sprzęgło tarczowe i sprzęgło elektromagnetyczne

ARCUSAFLEX ® + sprzęgło elektromagnetyczne | AC+EMC - Jednostka sprzęgająca: wysoce elastyczne sprzęgło tarczowe i sprzęgło elektromagnetyczne

ARCUSAFLEX ® + electromagnetic clutch \ AC+EMC ➜ Suitable for torque transmission with an initial differential speed between the drive elements ➜ High torques in the smallest of installation spaces ➜ Designs up to 8 200 Nm, others on request ➜ Quick decoupling without residual torque ➜ Maintenance-free ➜ Suitable for a variety of applications ➜ Emergency operation possible ➜ 24V DC operation, other variants possible ➜ De-energised when open
Sprzęgła tarczowe - Sprzęgła tarczowe do wielu obszarów

Sprzęgła tarczowe - Sprzęgła tarczowe do wielu obszarów

Product characteristics of the Disc clutches The shifting clutches mostly serve as a connection that can be activated or disconnected between the power and work units, such as the gear and pump, or in similar installation situations. The disconnection is achieved via the system's existing media supply. (hydraulics, pneumatics) Areas of use of Disc clutches The disc clutches are used in mobile applications, agricultural and forestry machines, sweeping machines and many other areas in mechanical engineering.
Sprzęgła odśrodkowe z tarczą regulacyjną

Sprzęgła odśrodkowe z tarczą regulacyjną

The centrifugal clutch with pulley, like the centrifugal clutch with automatic belt tensioners, offers the benefit of a compact build in which an additional tensioning roller is not needed in the belt drive. In the centrifugal clutch with adjustment disc, the drum is formed as a regulating hub. The regulating hub adjusts the belt pre-tension. The regulating nut is secured with grub screws in the adjustment area and can be set smoothly. These centrifugal clutches are also used in shaker plates. Size / nominal diameter:60 - 250 Standard borehole d (mm):10 - 75 d max. (mm):20 - 80 Outer diameter D (mm):60 - 250 Width B (mm):20 - 30 Md1 [Nm] at nE 750 and nB 1500 [1 / min]:1,7 - 720,5 Recommended power P1 [kW]:0,1 - 56,6 Md1 [Nm] at nE 750 and nB 2500 [1 / min]:4,8 - 2001,3 Recommended power P2 [kW]:0,6 - 262,0 Md1 [Nm] at nE 750 and nB 3500 [1 / min]:6,9 - 2881,9 Recommended power P3 [kW]:1,1 - 452,7
ARCUSAFLEX | AC - Wysokoelastyczne tarczowe sprzęgło gumowe do silników spalinowych

ARCUSAFLEX | AC - Wysokoelastyczne tarczowe sprzęgło gumowe do silników spalinowych

Korzyści Najważniejsze właściwości i zalety wysokoelastycznych sprzęgieł ARCUSAFLEX ®: ➜ Bardzo wysoka sprężystość skrętna przy liniowej charakterystyce sprężyn skrętnych ➜ Wysoka zdolność tłumienia drgań skrętnych i udarów ➜ Bezluzowe przenoszenie momentu obrotowego ➜ Prosty montaż wtykowy z dużą kompensacją długości ➜ Kompensowanie większych niewspółosiowości ➜ Ochrona napędu przed przeciążeniem z powodu ograniczenia momentu obrotowego ➜ ATEX
Sprzęgła odśrodkowe z tarczą regulacyjną - Sprzęgła odśrodkowe z tarczą regulacyjną

Sprzęgła odśrodkowe z tarczą regulacyjną - Sprzęgła odśrodkowe z tarczą regulacyjną

Die Fliehkraftkupplung mit Regelscheibe bietet wie die Fliehkraftkupplung mit automatischen Riemenspanner den Vorteil der kompakten Bauweise, bei der eine zusätzliche Spannrolle im Riementrieb entfallen kann. Bei der Fliehkraftkupplung mit Regelscheibe ist die Trommel als Regelnabe ausgebildet. Mit der Regelmutter wird die Riemenvorspannung eingestellt. Die Sicherung der Regelmutter erfolgt durch Madenschrauben, im Verstellbereich und ist stufenlos einstellbar. Diese Fliehkraftkupplungen kommen ebenfalls in Rüttelplatten zum Einsatz. Größe/Nenndurchmesser:60 - 250 Standard-Bohrung d (mm):10 - 75 d max. (mm):20 - 80 Außendurchmesser D (mm):60 - 250 Breite B (mm):20 - 30 Md1 [Nm] bei nE 750 und nB 1500 [1/min]:1,7 - 720,5 Empfohlene Leistung P1 [kW]:0,1 - 56,6 Md1 [Nm] bei nE 750 und nB 2500 [1/min]:4,8 - 2001,3 Empfohlene Leistung P2 [kW]:0,6 - 262,0 Md1 [Nm] bei nE 750 und nB 3500 [1/min]:6,9 - 2881,9 Empfohlene Leistung P3 [kW]:1,1 - 452,7
ARCUSAFLEX ® | AC - Elastyczne sprzęgło z gumowego dysku do silników spalinowych

ARCUSAFLEX ® | AC - Elastyczne sprzęgło z gumowego dysku do silników spalinowych

ARCUSAFLEX - Highly torsionally flexible rubber disc coupling for internal combustion engine drives * Very high torsional flexibility with a linear torsional deflection characteristic * High torsional vibration and shock load absorbing capability * Backlash-free torque transmission * Ease of assembly thanks to the plug-in type design with ample axial fl oat * Compensation of major misalignments * Torque limitation protecting the drive against overload Type:Elastomer Product applications:For pumps Characteristics:Compact,shaft-hub Installation system:Flange,sleeve
ARCUSAFLEX ® | AC - Elastyczne sprzęgło z gumowego dysku do silników spalinowych

ARCUSAFLEX ® | AC - Elastyczne sprzęgło z gumowego dysku do silników spalinowych

ARCUSAFLEX - Accouplement à disque en caoutchouc hautement élastique pour les moteurs à combustion * Très grande élasticité à la torsion avec courbe caractéristique du ressort de torsion * Grande capacité d'amortissement des vibrations de torsion et des secousses * Transmission du couple sans jeu * Montage simple avec compensation de longueur importante * Équilibrage de forts défauts d'alignement * Protection de l'entraînement contre les surcharges par limite de couple Type:à liaison élastomère Applications:Pour arbre de transmission Autres caractéristiques:Pour problème de désalignement Fixation:à bride,manchon Fixation:à bride
ARCUSAFLEX ® | AC - Wysokoelastyczne tarczowe sprzęgło gumowe do silników spalinowych

ARCUSAFLEX ® | AC - Wysokoelastyczne tarczowe sprzęgło gumowe do silników spalinowych

Korzyści Najważniejsze właściwości i zalety wysokoelastycznych sprzęgieł ARCUSAFLEX ®: ➜ Bardzo wysoka sprężystość skrętna przy liniowej charakterystyce sprężyn skrętnych ➜ Wysoka zdolność tłumienia drgań skrętnych i udarów ➜ Bezluzowe przenoszenie momentu obrotowego ➜ Prosty montaż wtykowy z dużą kompensacją długości ➜ Kompensowanie większych niewspółosiowości ➜ Ochrona napędu przed przeciążeniem z powodu ograniczenia momentu obrotowego ➜ ATEX